Milí klienti, děkujeme za vaši přízeň. Náš obchod i naši smluvní přepravci zůstáváme i nadále v provozu.

Jak si upravit denní jídelníček, aby tělo bylo spokojené

O výživě už bylo popsáno mnoho stránek... Pro nás je však velmi důležité, abyste si uvědomili, že pokud změníte své stravovací návyky, vždy to bude pro Váš organismus a zdraví velkým přínosem!

Optimální množství energie, potřebné k dennímu fungování organismu se pohybuje u mužů kolem 9600 kJ/den a u žen kolem 7500 kJ/den. Množství energie se může lišit v závislosti na věku, celkové hmotnosti organismu a tělesné výšce. Pokud se jedná o sportovce, osoby, které jsou pracovně velmi vytížené, může se denní příjem energie zvýšit až o 20%. 

Velmi důležitou roli hraje také, abychom si uměli správně rozložit přijímanou energii v rámci našeho denního režimu. Počet jídel během dne je do určité míry velmi individuální, nicméně platí, že optimální rozestup jednotlivých jídel by měl být 2,5-3 hodiny.  

Jaké je tedy optimální rozložení v příjmu energie?

Snídaně                        20-25%

Dopolední svačina        5-10%

Oběd                             30%

Odpolední svačina        5-10%

Večeře                           20-25%

2. večeře                        5-10%

Důležité je, aby všechna jídla byla pestrá a obsahovala pokud možno co nejvíce takových nutrientů (živin), které v případě redukce obsahují vyšší poměr bílkovin na úkor přijímaných sacharidů a tuků. V případě racionálního jídelníčku (optimálního jídelníčku) by měla obsahovat cca 30% tuků, 1 g bílkovin na 1 kg aktuální tělesné váhy a zbytek tvoří sacharidy. Zdá se Vám to jako věda? Nebojte, není ;-)

Pokud Vás zajímají Vaše ideální hodnoty energie ve stravě, kterou přijímáte, napište nám na info@bonedere.cz a my Vám poradíme!