Jak si upravit denní jídelníček, aby tělo bylo spokojené

O výživě už bylo popsáno mnoho stránek... Pro nás je však velmi důležité, abyste si uvědomili, že pokud změníte své stravovací návyky, vždy to bude pro Váš organismus a zdraví velkým přínosem!

Optimální množství energie, potřebné k dennímu fungování organismu se pohybuje u mužů kolem 9600 kJ/den a u žen kolem 7500 kJ/den. Množství energie se může lišit v závislosti na věku, celkové hmotnosti organismu a tělesné výšce. Pokud se jedná o sportovce, osoby, které jsou pracovně velmi vytížené, může se denní příjem energie zvýšit až o 20%. 

Velmi důležitou roli hraje také, abychom si uměli správně rozložit přijímanou energii v rámci našeho denního režimu. Počet jídel během dne je do určité míry velmi individuální, nicméně platí, že optimální rozestup jednotlivých jídel by měl být 2,5-3 hodiny.  

Jaké je tedy optimální rozložení v příjmu energie?

Snídaně                        20-25%

Dopolední svačina        5-10%

Oběd                             30%

Odpolední svačina        5-10%

Večeře                           20-25%

2. večeře                        5-10%

Důležité je, aby všechna jídla byla pestrá a obsahovala pokud možno co nejvíce takových nutrientů (živin), které v případě redukce obsahují vyšší poměr bílkovin na úkor přijímaných sacharidů a tuků. V případě racionálního jídelníčku (optimálního jídelníčku) by měla obsahovat cca 30% tuků, 1 g bílkovin na 1 kg aktuální tělesné váhy a zbytek tvoří sacharidy. Zdá se Vám to jako věda? Nebojte, není ;-)

Pokud Vás zajímají Vaše ideální hodnoty energie ve stravě, kterou přijímáte, napište nám na info@bonedere.cz a my Vám poradíme!  

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení